Oftest stillede spørgsmål

Det sker løbende, at vi får spørgsmål om alt fra kørsel, ansøgningsprocedure og afmelding ved sygdom. Find svarene her!

Vi bestræber os på, at det skal være så nemt at være vikar som muligt. Du skal primært bruge dine kræfter på at tage vagter og gøre en forskel.

Du skal ikke være i tvivl om noget, men har du alligevel spørgsmål til, hvordan du er vikar hos Prima Vikar, så har vi samlet svar på de oftest stillede spørgsmål herunder.


Ja, vi udbetaler både kørsels- og tjenestekørsel til vores vikarer.

Det eneste, du skal gøre, er at udfylde et af vores skema. Download det, du skal bruge herunder, og udfyld dine oplysninger.

Skema til kørselsgodtgørelse

Skema til tjenestekørsel

Skemaet skal indsendes til kontakt@primavikar.dk som vedhæftet fil eller et foto, så den er os i hænde senest mandag kl. 12.00 i lige uger.

Har du brug for hjælp, er du altid meget velkommen til at kontakte os. Det kan du gøre via mail eller på telefonnummeret 27 89 67 22.

Vi har ingen krav til, hvor ofte du skal arbejde som vikar hos os. Det bestemmer du helt selv!

Som vikar hos Prima Vikar tilbyder vi 100% fleksibilitet til vores vikarer, fordi vi ved, at de vægter friheden til selv at planlægge deres arbejdsliv højt.

Du kan altid selv holde øje med ledige vagter, og selv booke dig på, når det passer ind i din hverdag. Og har du spørgsmål eller brug for hjælp, så står vores medarbejdere altid klar til at assistere dig.

Vi samarbejder med følgende faggrupper:

  • Sygeplejerske
  • Sygeplejerskestuderende
  • Social- og sundhedshjælper
  • Social- og sundhedsassistent
  • Plejemedhjælper
  • Rengøringsmedhjælper
  • Pædagog
  • Socialpædagog
  • Pædagogmedhjælper
  • Pædagogisk assistent

Du er vores repræsentant, når du arbejder for Prima Vikar. Derfor forventer vi, at du er mødestabil, engageret og imødekommende over for de opgaver, du vil blive tildelt. At du møder op præsentabel, veloplagt, har gå-på-mod og tager initiativ.

Du er diskret og loyal over for os, og den kunde du er hos samt holder dig udenfor eventuelle arbejdspladsproblemer, der ikke er relevante for opgaveløsningen. Den kunde, du er hos, har instruktionsbeføjelsen, og du skal derfor følge de anvisninger, du får og indgå i det samarbejde med kunden, som forventes.

Ja, det har vi.

Når du kommer i gang som vikar, kan du downloade og logge ind på Prima Vikars app, som du kan hente til din smartphone.

Appen har den smarteste kalenderfunktion, hvorfra du kan markere din rådighed. Du har masser af muligheder; lav markeringer de dage, hvor du kan arbejde, holder fri, har ferie, arbejder hos anden arbejdsgiver.

Kalenderen er dit vigtigste arbejdsredskab som vikar i Prima Vikar, da det er med kalenderen, du viser, hvornår du kan og vil tage vagter. Med en opdateret kalender ved vi altid, hvornår du står klar, og det gør arbejdet meget nemmere for os, hvis vi skal finde ledige vagter til dig.

Alle, der ønsker at bliver tilknyttet som ny vikar, skal udfylde vores ansøgningsformular. Trykket på linket herunder for at kommer i gang!

Ansøg her.

I ansøgningsformularen beder vi først og fremmest om en række oplysninger om dig, ligesom du skal vedhæfte et par dokumenter, herunder straffeattest og evt. uddannelsesbevis (OBS: kun hvis du er uddannet). Det, du udfylder i din ansøgning, bruger vi til en indledende vurdering af din profil og senere hen som et udgangspunkt for den samtale, du også skal igennem, inden du kan påbegynde dit arbejde som vikar.

Hvis du ønsker at stoppe som vikar, skal du blot kontakte vores rekrutteringsafdeling. Giv os et kald på telefon 27 89 67 22 eller send en mail til hr@primavikar.dk.

Kan du ikke møde op til en vagt på grund af sygdom, bedes du meddele det hurtigst muligt, så vi har mulighed for at dække vagten med en anden vikar. Vi kontakter og giver besked til kunden, så det skal du ikke bekymre dig om.

Prima Vikar har åbent ved telefonerne alle dage året rundt fra klokken 06-24, hvorfor du bedes ringe på telefon 27 89 67 24 ved sygdom. SMS’er modtages ikke.

Vi vil sætte pris på, at du holder os informeret, hvis du er syg – også selvom, du ikke er booket og dermed ikke er til rådighed.

Det kommer an på den enkelte vagt, din faggruppe – og hvilken erfaring du har.

Vi laver altid en komplet gennemgang af dine kompetencer og dine erfaring, når du bliver tilknyttet. Det giver også et fuldkomment billede af din profil, og det gør os i stand til at matche dine egenskaber med de helt rigtige vagter. Det betyder, at du vil være tryg i opgaveløsningen på de enkelte vagter.

Ja! Lige så snart, du blevet gjort aktiv som ny vikar, sender vores rekrutteringsafdeling et fysisk ID-kort til dig, som du modtager i din postkasse. ID-kortet skal du bære synligt, hver gang du er på vagt.


Savner du stadig svar?

Vores medarbejdere er klar til at hjælpe året rundt fra kl. 06.00-20.00.